سهم حكومت تركيه از برجام چيست؟

تنها بازنده‌ی برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک [ جمهوری اسلامی و 1 + 5 ] برای به بند کشیدن و اسارت ملت و مردم ایران ) ملت و مردم ایران بود ؛ وگرنه همه‌ی کشورها حتا دشمنان ملت ایران و ایران‌تباران یعنی حکومت ترکیه نیز سهم قابل توجهی نصیبش شد . در صورت افشای مذاکرات محرمانه در عمان ( پایگاه استتار « سیا » در منطقه ) و یا قراردادهای محرمانه‌ی پیوست برجام ( ترکمان چای هسته‌ای ) ، ملت و مردم ایران به جنایاتی که در حقشان انجام شده است ، بیش‌تر آگاه خواهند شد .

در حالی که حکومت نوعثمانی ترکیه در منجلاب سقوط دست و پا می‌زند ، دولت جمهوری اسلامی با اصرار بر داشتن روابط استراتژیک با این حکومت ضد ایرانی ، کوشش دارد تا حتا با ضربه زدن به منافع ملی ایران، زیر پر و بال « نوعثمانی»ها را بگیرد .
نمونه‌ی تازه‌ی آن ، سفر اخیر وزیر اقتصاد حکومت آنکارا به تهران پس از امضا گذاردن حکومت ترکیه پای بیانیه‌ی سران اتحادیه‌ی کشورهای خلیج فارس مبنی بر ادعای واهی شیوخ ساخته و پرداخته‌ی استعمار بریتانیا ، نسبت به جزیره‌های همیشه ایرانی تنب‌بزرگ ، تنب‌کوچک و بوموسی ( بوموف ) است . این اقدام حکومت ترکیه در حکم تلاش برای تجزیه‌ی ایران است که دست‌کم می‌بایست با پاسخ قطع‌روابط سیاسی و اعلام این که ترکیه هیچ حقی در قبرس ندارد ، هم‌راه می‌شد ؟!
اما چند روز پس از این اقدام گستاخانه ، وزیر اقتصاد « حکومت خصم » به تهران می‌آید و از سوی دولت جمهوری اسلامی ( متحد استراتژیک حکومت ترکیه ) مورد استقبال قرار می‌گیرد و به پاداش این « اهانت» به ملت و مردم ایران و چشم طمع دوختن به بخشی از خاک ایران ، پاداش خود را در قالب افزایش « تعرفه‌های ترجیحی » می‌گیرد تا بقیه‌ی صنایع نیمه‌جان ایران نیز با شعار « اقتصاد مقاومتی : اقدام و عمل » به قربان‌گاه روانه گردد .
در حالی که مدافعان حرم با گلوله‌های نظامیان حکومت ترکیه زیر نام تروریست‌های ترکمن به صورت مستقیم و یا با جنگ‌افزار و تروریست‌های نفوذ داده شده از درون خاک ترکیه کشته می‌شوند ، دولت‌مردان جمهوری اسلامی ، روی قاتلان را در تهران می‌بوسند و به آن ها بابت « ایرانی‌کشی » و « تجزیه‌خواهی » پاداش می‌دهند . راستی چرا ؟ مذلت تا کجا ؟
دوشنبه 17 آبان‌ماه 1395 ـ هوشنگ طالع‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *