تلاش مشترک ایران و پاکستان برای تامین امنیت مرزی

مرکز رسانه ای سرکنسولگری ایران در شهر کویته پاکستان روز شنبه اعلام کرد: هفدهمین نشست کمیسیون مشترک مرزی دو کشور به مدت سه روز در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد و ریاست هیات ایران را علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان و ریاست هیات پاکستانی را بابر یعقوب فتح محمد دبیرکل (معاون سروزیر) ایالت بلوچستان بر عهده داشتند.

 

81055802-5518390

هیات ایرانی علاوه بر دیدار و مذاکره با همتایان خویش، با سروزیر، فرماندار و وزیر کشور ایالت بلوچستان پاکستان نیز ملاقات و گفت و گو کرد.

طرفین در دیدارهای خود همچنین درباره فعالیت ها و تحرکات گروه های تروریستی به ویژه موضوع ربوده شدن پنج مامور مرزبانی ایران به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.

دو طرف ضمن تاکید بر مبارزه با پدیده شوم تروریسم در تمام ابعاد، توافق کردند که مرزبانان دو کشور با انجام دیدارهای منظم با فواصل زمانی مشخص یکدیگر را از آخرین وضعیت تحرکات این گروه های شرور و ترویست مطلع نمایند.

در این اجلاس سه روزه تمامی مسائل از جمله لزوم مبارزه جدی تر با معضل شوم قاچاق و جنایات سازمان یافته ( مواد مخدر، انسان، سلاح و دیگر موارد) استرداد مجرمین، تجدید و تعمیر علایم مرزی ؛ مشکلات ماهیگیران در مرزهای دریایی و دیگر موارد مورد علاقه گفت و گو شد.

رییس هیات ایران در این دور از مذاکرات دعوت نامه رسمی استاندار سیستان و بلوچستان برای سفر به ایران را به دکتر عبدالمالک بلوچ سروزیر و محمد خان اچکزایی فرماندار بلوچستان تسلیم کرد.

براساس این گزارش هجدهم نشست کمیسیون مشترک مرزی دو کشور قرار است اول شهریور 1393 در شهر زاهدان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *